Punat: Igramo se i učimo
Proteklih dana smo na veoma zabavan način vježbali finu motoriku šake i malih prstića. Rezanje “kose” papirnatom dječaku ili djevojčici vježbali smo pravilno držati škarice. Dok je najmanjima to bio prvi doticaj sa škarama, starija djeca su već pravi majstori rezanja što se i vidjelo po “frizurama” 🙂 Rezanje škarama zahtijeva vještinu razdvajanja prstiju na rukama, što podrazumijeva korištenje palca, kažiprsta i srednjeg prsta odvojeno od malog i do malog prsta. To je za djecu pravi izazov, s obzirom da imaju male šake. Mnogi trogodišnjaci i četverogodišnjaci će uspjeti rezati, ali njihova vještina držanja škara nije potpuno razvijena sve do šeste godine.
Možda jesu mali za učenje brojeva, ali uz igru djeci smo približili brojeve, njihovo prepoznavanje i klasificiranje čime smo stvarali temelje za daljnje učenje. Važno je da djeca u ranom razdoblju stvaraju konkretna iskustva, pojmove i relacije kako bi ih kasnije mogli lakše predočiti u apstraktne pojmove, pravila i postupke. Dijete već u prvoj godini počinje doživljavati brojeve. Brzo nauči da ima jedan nos, dva oka, dva uha, tri žlice, četiri graška…Različiti su načini na koje možemo navesti dijete na učenje brojeva. Možemo brojati bombone iz vrećice, jabuke iz košare s voćem, možemo dijeliti bombone s braćom. Tada dijete počinje razumijevati što brojevi znače u stvarnome životu. A neke od zabavnih primjera učenja brojeva donosimo i u galeriji slika 🙂