Roditelji

Priprema djeteta za školu

Priprema djeteta za školu

Priprema djeteta za školu

ŠTO JE SPREMNOST ZA ŠKOLU?

To je sposobnost djeteta da bez većih poteškoća prati i svladava školski program koristeći svoje sposobnosti, iskustva i motive.

Spremnost je rezultat sazrijevanja, učenja i razvoja.

Što sve uključuje?

  • Tjelesnu spremnost:
    • određenu težinu i visinu: visina oko 120 cm za dječake i 117 cm za djevojčice te težina oko 20 kg
    • snagu mišića i tjelesnu izdržljivost
    • da nema problema sa sjedenjem, stajanjem, kretanjem
    • usvojene navike normalnoga hranjenja, sna, kontrole izlučivanja…
  • Psihomotoričku razvijenost
    • mnoge vještine; hodanje, trčanje, oblačenje, fina pokretljivost pojedinih mišića
    • veća spremnost i preferirana upotreba ruke, oka i noge jedne strane tijela.
  • Intelektualnu zrelost
    • spoznavanje svijeta
    • uočavanje veza i odnosa među stvarima i pojavama
    • prilagođavanje novim i promjenjivim situacijama
  • Razvijen govor
    • slušanje, praćenje i razumijevanje uputa
    • jasan izgovor
    • rječnik koji se odnosi na svakodnevne pojave i predmete, priopćavanje svojih misli  i potreba
  • Emocionalnu spremnost
    • prepoznavanje i kontrola emocija
    • odgađanje zadovoljenja vlastitih potreba
    • odvajanje od roditelja i samostalno funkcioniranje
    • vrednovanje vlastitih postignuća
  • Socijalnu spremnost
    • uspješna komunikacija s vršnjacima i odraslima
    • samostalnost i suradnja
    • usvajanje normi ponašanja i slijeđenje pravila
  • Kognitivnu spremnost
    • razvijenost opažanja, mišljenja, pažnje i pamćenja
    • realističko shvaćanje svijeta koji ga okružuje
    • moralno i prosocijalno rezoniranje
  • Motivaciju i interes za učenje i školske aktivnosti.

 

ŠTO U VRTIĆU RADIMO KAKO BISMO PRIPREMILI DIJETE ZA ŠKOLU? 

  1. Jačamo djetetovu pozitivnu sliku o njemu i njegovim sposobnostima.
  2. Učimo ga kako reći što želim, a što ne želim, učimo ga kako se zauzeti za sebe.
  3. Dogovaramo pravila i navikavamo se slijediti ih.
  4. Navikavamo djecu na samostalnost u hranjenju, odijevanju, brizi o sebi.
  5. Zadovoljavamo djetetove aktualne interese, potkrepljujemo njegovu spontanost i inicijativnost.
  6. Igramo razne igre za jačanje cijeloga organizma i usavršavanja osnovnih oblika kretanja (hodanje, trčanje, penjanje, skakanje, bacanje) – u sobi, na dvorištu , u parku, na izletima.
  7. Slušamo i prepričavamo priče, izmišljamo svoje priče, pjesme, brojalice, rastavljamo i sastavljamo riječi od glasova i slogova, imenujemo predmete i pojave koje primjećujemo.
  8. Potičemo dijete da ono što osjeća, opaža i doživljava izrazi na različite načine (glazbom, riječju, pokretom, scenskim ili likovnim izrazom).
  9. U crtančicama radimo grafomotoričke vježbe. Tako razvijamo finu muskulaturu i pripremamo ruku za pisanje.
  10. Nudimo djeci najrazličitije materijale koji ih potiču na igru slovima i brojkama.
  11. Slova doživljavamo i prikazujemo cijelim tijelom, rukom iz ramena, zajedničkim formama.
  12. Rješavamo različite zadatke u radnim listovima.
  13. Podržavamo djetetov interes za slova, pomažemo mu da napiše ili pročita ono što ga zanima.
  14. U proljeće odvedemo sve predškolce u njima najbližu školu

 

ŠTO VI MOŽETE NAPRAVITI? 

  1. Navikavat dijete da brine o sebi (samo jede, odijeva se, sprema svoje stvari…).
  2. Potaknuti dijete da priča o tome što je bilo u vrtiću (NE  što ste učili, nego kako ti je bilo, što se lijepo, dobro dogodilo i sl.).
  3. Poticati dijete da samo pronalazi rješenje problema.
  4. Igrati s djetetom igre glasovima (npr. K-u-ć-a= kuća i sl.).
  5. Podržavati djetetove napore i pohvaliti ga kad dobro riješi zadatak.
  6. Prolaziti s djetetom najsigurnijim putem od kuće do škole, upoznati školu i njezin okoliš.
  7. Potaknuti kontakt s drugim djetetom koje ima dobro iskustvo sa školom.
  8. Naučiti dijete: točnu kućnu adresu i broj telefona kao i radno mjesto i broj telefona roditelja, naučiti ga kako će zaključati kuću i brižno čuvati ključ.
  9.  Pričati s djetetom kome se može obratiti u nevolji (možda postoji neki susjed koji je uvijek kod kuće) ili ga naučiti kako će nazvati policiju (dobro je znati brojeve telefona hitne pomoći i vatrogasaca).
  10. Upozoriti dijete na opasnosit u kući
  11. 11.  Naučiti dijete kako će reći «NE» nepoznatim osobama.

 

ŠTO NE TREBA RADITI?

  1. Opterećivati dijete školskim zadacima prije polaska u školu.
  2. Prijetiti djetetu školom.
  3. Tjerati dijete da nauči čitati i pisati.
  4. Rješavati zadatke u crtančici umjesto djeteta
  5. Preuzimati djetetove obveze koje može samo obaviti (hraniti ga, oblačiti…).
  6. ♦Rješavati nesporazume s vršnjacima umjesto djeteta
  7. Lažno hvaliti dijete (oduševljavati se svakim njegovim uratkom i hvaliti i ono što nije dobro – pohvalite pokušaj, ali ukažite na pogrešku).
  8. Isticati „petice” kao jedino važno i jedini cilj školovanja.

 

GDJE MOGU SAZNATI VIŠE?

  1. Mesec, I. EVA U SVIJETU SLOVA, Dječji edukativni program na CD ROM-u za poticanje razvoja predčitalačkih vještina (POSEBNO PREPORUČAMO)
  2. Starc, B. i dr., Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi
  3. Hitrec, G., Kako pripremiti dijete za školu
  4. Juul, J., Vaše kompetentno dijete
  5. Katz, i dr. Poticanje razvoja dječje socijalne kompetencije
  6. Čudina–Obradović, M., Igrom do čitanja
  7. Čudina–Obradović, Matematika prije škole
  8. Čudina–Obradović, Čitanje prije škole
  9. Gordon, Škola roditeljske djelotvornosti
  10. Delač Hrupelj i dr., Lijepo je biti roditelj
  11. Goldberg, Razvojne igre za predškolsko dijete
  12. Likierman-Valerie Muter, Pripremite dijete za školu
Kategorija Roditelji

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

4 × 2 =

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Current month ye@r day *